onsdag 2 september 2009

Måndag

Så har helgen passerat, men massa städning tårta, god mat, och såklart lite mer städning.
Men det var helt okej, det är kul att få träffa släkten ibland, även om en del av den bor nästan på andra sidan väggen, men ändå. You get the point.
Sen var det ju tillbaka till skolan idag. Började men elev Apt, typ klassråd eller va man ska kalla de. Vi fick iallafall information om svininfluensn och att vi måste vara väldigt noga med våran hygien och om vi känner oss minsta lilla sjuka så ska vi stanna hemma för att inte riskera något OM man nu av någon liten anledning faktiskt skulle vara sjuk. Sen fick vi vårat schema. Och shit vad ingen var glad när vi fick det, för även om vi har olika nästan allihop så är det ingen som han något speciellt roligt. Dom som har valt inriktning turism är ju dom som har bäst, om nu någon skulle ha ett bättre. Iallafall går vi måndag 9-15, tisdag 8.30-16, onsdag 9. 15.30, torsdag 9-10.30 och på fredagar 9-16. Fatta att vi slutar 16 på fredagar, det är ju inte klokt =O
Men som tur är så är det bara för en termin, så man kan ju säga att vi längtar till jullovet. vilket faktiskt bara är 107 dagar borta, behöver jag säga att jag redan har börjat räkna ner? fast nu har jag inte räknat bort helger, studiedagar, lov och den veckan jag är ledig när vi åker till Cypern =)
Så vi är väll nere på ungefär 60-65 daagar eller något sådant. Vilket låter helt uthållbart.

Sen efter skolan passade jag på att slappa lite och installera lite grejer på min nya dator som jag nu äntligen har köpt, btw så blev det en Acer Aspire 5738z, men 4gb ram och 500gb i hårddisk, dock är det delat grafikkort såå.. fast jag planerar inga jättetunga spel så det ska inte vara några större problem.

Sen bar det av till stallet. Det är lite komiskt faktiskt, på dom tre veckorna vi har ridit nu så har jag haft tre olika hästar. Första hade jag Jane för att Barcelona som jag egentligen skulle ha hade fått skav, sen förra veckan så hade hon fortfarande skav och Jane hade blivit halt så då fick jag ta Gandalf istället. Så idag när jag kommer till stallet och ska pricka av mig på listan så står det att jag ska ha Gandalf igen, fast han har skav så han ska ridas barbacka!! och vi ska hoppa =S så jag frågar Lollo och det vissar sig att det är fel så jag får ta Corona istället. Så jag har haft tre olika. Min favorit av dom tre? Corona faktiskt, hon är en typisk Lellelove häst, som man måste sitta och jobba med, väldigt stor och svårsvängd så det passade ju bra att det var första gången jag satt på hästen när vi hade en bana med massa skarpa svängar... Men det gick bra och jag ramlade inte av en ända gång.
Funderar faktiskt på att fråga Lollo om jag kan få ha henne hela nästa månad om det går.

Dagens boktips: Under månens skära av Barbara Brickmore

Hallie Thomas är fast besluten att ta sig ur fattigdomen i 1800-talets Newcastle. När Chadwick Morgan, den äventyrligen sonen till gruvbolagets ägare, ber henne att komma till Australien för att bli hans hustru, tackar hon ja utan att tveka. Men på båten som skall föra henne till sin blivande make träffar hon läkaren Tristan Faulkner och blir passionerat förälskad. De skiljs brutalt åt och Hallie tvingas genomföra giftemålet med Chad.
De hinner inte mer än gifta sig innnan Chad tvingas återvända till England. Hallie lämnas ensam med tusentals tunnland mark, en fårfarm att sköta, tillsynen av straffångarna som arbetar där och dessutom den krävade uppgiften att bygga upp ett företag. Fast besluten att lyckas köper Hallie upp mer mark, organiserar om arbetet och blir till stor hjälp för andra familjer i området.
Men livet är hårt och en dag ser hon ett välbekant ansikte. Tristan Faulkner har kommit tillbaka i hennes liv...

ByeBye
Lellelove

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar