lördag 24 oktober 2009

E de verkligen två månader?

Jo, nästan. Sedan jag skrev sist alltså... Och jag vet att det är jättedåligt av mig men jag har en bra ursäkt(tror jag).
Skolan har ju börjat och jag trodde aldrig att de kunde vara så mycket, känns som vi inte har en enda ledig stund. Men det blir väll bättre efter jul hoppas jag. Och på tal om det så åker jag (kanske) till Australien i april. Vilket ska bli väldigt skönt. Vi har ju pratik i sex veckor på våren och då har jag kommit på den smarta ideén att jag kan göra praktiken i Australien, jag har ju verkligen längtat efter att åka ditt ner sen mina kusiner flyttade ditt och nu ser det äntligen ut som att jag kommer iväg. Allt är nästan klart, lite papper som ska fyllas i, visum ska fixas, skolan ska kolla upp allt och sen måste jag hitta en billig flygresa ner. Jag är ju som alla andra studerande väldigt pank om man ska ut och resa och kollar på dom skyhöga priserna på flyg. Men det ska väll gå bra.

Dagens Boktips: Modellsommar av Paulina Porizkova.

I Modellsommar får vi lära känna Jirina Radovanovicova, en femtonårig svensk tjej vars extremt invecklade namn passar perfekt ihop med hennes minst lika invecklade värld. Delvis på grund av sina "kommunistföräldrar", en frånvarande pappa och en nyckfull och okänslig tjeckisk mamma, har Jirina blivit skolans mobbingoffer. Till hennes stora förvåning och glädje - och klasskamraternas stora förtret - blir hon utvald av en modellagentur att jobba i Paris på sommaren. Modellsommar är en vass, välskriven debutroman av före detta supermodellen Paulina Porizkova, som går på djupet med den glamorösa, hårda och stundtals skrämmande värld hon en gång levde i.

ByeBye
Lellelove

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar