torsdag 16 juni 2011

Pay'n jump

Idag var de Pay'n jump i stallet, Sofia hade bett mig hjälpa till, va speaker. De va sjukt fint väder så vi skulle hoppa ute vilket innebar att alla hinderstöd, bommar och infångar skulle transporteras från manegen till paddocken... jobbigt.
Men innan detta så ringe andra Sofia mig på morgonen och behövde min hjälp, tydligen var de nån bloggare som skulle ta bilder för Miss Dee och deras höstkatalog, dom gör smycken för er som inte vet. Och då tyckte dom det var en kul grej att ha med en häst på bilderna. Så Tess skulle hjälpa dom och hade blivit tillsagd att ta ut Smilla. Inget smart val. Hesten blir mega rädd för att blixt skärmar, rökmaskiner o allt så hon slänger sig o knockar Tess som blir tvungen att åka till sjukan o sy ihop sitt ögonbryn igen. Inte Kul! Dumt val av hest oxå. Och de är där jag kommer in i bilden, för nu få jag hoppar in som medhjälpare, dock med snela Seaside istället. fyra timmar i skogen och 32 myggbett senare är vi klara. Så de blidde en hel dag i stallet. Dock fick vi gratis hamburgare av snälla grill gubbarana efter hoppningen. Mysigt.



<- Smycke från Miss Dee

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar