söndag 28 februari 2010

4 häktiska, jobbiga o sjukt roliga dagar


Så var Gbg horse show 2010 förbi, man längtar till tusen veckan innan och fram till torsdagen då allt börjar, då även allt är sjuk segt sen rullar allt på i 180km/h och vips så är sisita klassen på söndagen slut och arenan töms på folk som alla längtar till nästa års tävlingar.

Och det är alltid lika sorgligt att skiljas från alla när allt är slut, fyra dagar som man har levt på varandra, de e något speciellt. Att jobba 13 timmar om dagen ger också nån speciell känsla... Trötthet. Något jag ska ta igenom dom närmsta dagarna. Eller veckorna, jag har inte riktigt bestämt mig. Men även om man så här i efterhand är sjukt trött, armarna värker efter att ha burit på flera kilo program, benen har gått över 15000 steg om dagen, rösten har skrikigt och munnen har lett 24-7 så finns det inget som skulle kunna få mig att byta bort dom här fyra, underbara dagarna varje år. Jo de skulle möjligtvis vara att få åka med nån känd ryttare, typ som Alex eller Daniel Zetterman, som deras hästskötare för ett år. Det har varit en sjuk upplevelse. Men iallafall så har dom här dagarna gått fort och det har varit sjukt roligt. Jag skulle nog säga att dom sista två var roligast när vi mer var ute efter att jaga autografer än att jobba. Och vi lyckades rätt bra, men jag fick aldrig Daniels :( han var alltid upptagen när jag väl träffade på honom... Men det tar vi igen nästa år, inga problem.

Ne nu e de till att plugga lite innan hjärnan stänger av sig, vilket lär hända vilket minut som helst. Btw så är det nu mindre än fem veckor kvar tills jag drar till Down under. Kan tiden gå fortare?? Skulle inte tro det.
.
ByeBye
LL

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar