torsdag 6 oktober 2011

Hagelstorm

Här kommer ett litet tips till alla hästtjejer här i världen( o självklart alla er andra oxå!) va aldrig ute o rid i en hagelstorm! Det är bara blött, blåstigt, kallt och allmänt otrevligt, speciellt när man inte längre ser vart vägen är.
Detta e då något jag fick uppleva när jag var ute idag på eftermiddagen. Hade precis kommit fram till stället där vi brukar svänga av asfalten och börja trava när de började regna, de va väl helt okej tyckte jag men sedan började de blåsa nåt sjukt o hagela typ golfbollar! Underbara Niki bara fortsatta men tillslut såg man ingenting o då saktade hon självmant av!! Så himmla söt e hon!! vi fick vänta några minuter innan vi kunde fortsätta o då va ja självklart helt genomblött! Tur för söta pollen att jag la på ett regntäcke med hals så hon slapp bli blött men de va fortfarande sjukt kallt ute! Fick typ skala av mig ridbyxorna när jag skulle in i duschen, tacka vet jag att jag har Gore-Tex i jackan!!

Imorn blir de att åka hem, ledig två dagar, jobba en dag o sedan ledig i två dagar o BRITNEY SPEARS konsert i Malmö me underbara Sara =D Tagga järnet!

Bye
Linnéa.O

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar