torsdag 10 november 2011

Lång vecka

De har varit en riktigt lång veckan de e därför de har varit lite dålig uppdatering. Måndag till onsdag va jag stallvakt hos Rickard, han har sina hästar på en gård nere i kungsbacka, samma ställe som Matilda Evertsson om ni vet vem de e. De står 19 hästar på gården, Rickard hade me sig 4 till strömsholm så ja hade hand om dom 15 som va kvar hemma vilket innebar mocka åt alla, släppa ut alla i hagen o ta in dom på eftermiddagen, lägga in e.m ensilag, fylla morgon o kvällspåsar samt kraft hinkar, och mocka hagarna. Lite tomt o jobbigt att göra de själv men de blev inte på något sätt stressigt. I måndags hade jag även Pherrari,de va då han slängde av mig o på kvällen kände jag att min axel gjorde riktigt ont så jag hoppade över ridningen. I tisdags hade ja PH igen, red bort till manegen me My, trimmade sedan där i ca 40min. Gick riktigt bra på slutet, söt poni. Va även på Billdal en snabbis på förmiddagen o hade sitsträning me gymnasiet. Igår va ja på Ikea efter stallet o köpte lite grejer till mitt rum, ni ska få se vad!
I helgen blir de jobb o pay'n jump på söndag =D

Bye
Linnéa.O

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar