söndag 1 april 2012

Bohus cupen omg1

Efter en relativt sen start på dagen och två hästar som gärna knallade på transporterna så drog vi iväg till GFRK och säsongens första Bohuscupen, hoppning för häst. Vi va där i god tid innan så vi kunde kolla läget, gå banan och rida fram i lugn o ro. Klara va först i förklassen för Billdal, fick först ett stopp på 2an innan och stanna ut sig på 6an (tror jag). Sen va de min tur, Glenpa kändes super fin på framhoppningen o hoppade jättefint även om han va väldigt laddad... Felfri runda dock kom vi lite nära på två hinder men han klarade de jättefint. Ylva o Smilla stannade tyvärr oxå ut sig.

Sen taggade vi om för lagklassen, jag va först ut! Glenpa kändes lite lugnare på framhoppningen nu men hoppade fortfarade super fint. Rev dock två hinder på banan men han hoppade så fint! Jag e verkligen super nöjd med honom idag, gick på transporten flera gånger utan problem!
Klara va nästa person i laget, tyvärr ramla hon av på trean... Vilket medförde att dom två sista va tvunga att ta sig runt. Ylva kom runt med två stopp efter en riktigt kämpar instats. My o killma hoppade jättefint vilket räckte till en delad 6e plats!! Totalt kom laget dock inte så bra... Tror jag blev 4a eller 5a ind. men de va bara tre placerade...
Nu taggar vi om för nästa omgång den 15 april på Bulycke!

Bye
Linnéa.O

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar