söndag 26 juli 2009

Ännu en helg är finito

Så var ännu en helg slut, en helg mindre kvar av sommarlovet, en helg mindre av hela året!
Men ändå är det inget som man riktigt går runt och tänker på, att det blir en minut mindre kvar av ens liv hela tiden, att man hela tiden blir en sekund äldre. Det blir väll för deprimerade att tänkta så i längden antar jag.
Jag har iallfall slappat nästan hela helgen, om man inte räknar allt som ajg har städat, våran ugn till exempel, ser helt ny ut inuti, tror faktiskt aldrig vi har städat där så det var välbehövligt, även alla plåter och galler till fick sig en ordentlig skrubb, hela undervåningen fick det egentligen, aa förutom badrummet då som är Mathias mark och det är strick förbjudet för mig att gå in där. Precis som att badrummet där upp är mitt... Behöver jag nämna att mitt är ungefär 1ooo gånger renare? typiskt killar att inte bry sig om hur det ser ut( nu ska vi inte peka ut alla killar men dom flesta är faktiskt rätt icke ha rent omkring sig, så att säga)
Var ensam hemma hela helgen också så det var rätt lugnt på kvällarna, jag slocknde ju tidigt i vilket fall som helst så det spelar inte så jättestor roll.

Jag har iallfall bestämt vilken dator jag ska köpa, det blir en Acer Apsire 5738Z, tror det blir bra för mig faktiskt, 500GB hårddisk, 4GB minne och 15,4 skärm, nästan precis vad jag ville ha.
Nu ska jag ner och laga lite mat, köttbullar och makaroner ;)

Dagens boktips: Dödlig dos av Donna Leon

Ett skyltfönster till en resebyrå krossas i Venedig. En kvinna står kvar på platsen och väntar på att bli gripen. Hon heter Paola Brunetti och är gift med kommissarie Brunetti. Skadegörelsen är ett försök att dra uppmärksamheten till att resebyrån mer eller mindre öppet säljer sexresor till Asien- något som myndigheterna länge blundat för. Paola har därför valt att ta saken i egna händer.När en man med kopplingar till resebyrån hittas mördad, vänds blickarna mot Paola och kraven på kommissarie Brunetti ökar. Inte nog med att dådet visar sig ha kopplingar till maffian- hans hustrus agerande sätter hela hans karriär på spel ...

ByeBye
Lellelove

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar