torsdag 23 juli 2009

Kan man inte få sommar på sommarlovet?

Det har varit dåligt väder i nästan två veckor nu, inte precis det man vill ha på sitt sommarlov... Men det går ju inte att göra något åt de, och även om det gick, hur bra hade det egentligen varit?
Antingen så hade ju en person fått bestäma och han (eller hon) hade varit hatad så fort man inte fick det vädret man vill ha, eller så hade alla kunnat bestäma oh det hade ju garanterat inte fungerat, tänk om jag vill ha sol och 3o+ medan min bror vill ha snö och 1o-, nicht so gut asså.
Så man får väll bara acceptera hur det är.. Gud bestämmer och där med basta!
Och som sagt, det finns inget dåligt väder, bara dåliga kläder xD
Shit man känner sig verkligen som en dagis fröken när man säger så... Ut med alla barnen, eller pensionärer i mitt läge, fast dom hade väll dött om dom gick lite kallt regn på sig.
Vi har ju ändå en balkong som har tak över sig men ändå var det bara två stycken som gick ut där på hela dagen varav den ena alltid är där ute minst 5 timmar av dom 8 jag jobbar, det är nästan så att man blir orolig om han inte är där, så han räknas väll egentligen inte...

Jag har nu bestämt mig för att köpa en nu dator för dom pengarna jag tjänar under som här fyra veckorna, frågan är bara vilken? Kussen föreslog en Dell vostro 1520 med lite extra grejer i, men då slutar man ju på cirkus 8.7oo och det är egentligen inte så att jag känner för att lägga hela lönen på en dator, så det slutar väll emd en Acer aspire 5738z eller Hp pavillion. Den nya i vitt är faktiskt rätt cool. Nån som har något annat förslag?

Iallfall har jag jobbat hälften ganska exakt idag så om två veckor är jag fri, kommer antaglien vara väldigt skönt att få sova lite innan skolan börjar igen, frågan är bara om man kommer kunna sova länge på morgonen eller om jag helt plötsligt kommer vara värsta morgonpigg....?
Ne nu blir det till att kolla på lite film innan det är dags att koja.

Dagens boktips: Pirater! av Celia Reese

Då Nancy fyller 16 år är det bestämt att hon ska gifta sig med en gammal ruskig sjörövare från Brasilien. Hennes föräldrar är döda och familjen är ruinerad. Nancys bröder lurar henne att segla till Västindien från England och sin älskade William. Nancy flyr med sin vän Minerva. De blir pirater och seglar med en piratkapten som är god mot sina vänner men inte skonar en fiende. Sjörövaren från Brasilien jagar Nancy och de möts i dimman utanför Afrikas kust …

Byebye
Lellelove

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar