fredag 31 juli 2009

Vem kunde tro att tiden kunde gå så fort....?

Helt otroligt men sant, en hel vecka har redan gått, sommarlovet är snart slut och jag sitter inblåst på Björkö. Eller aa, inblåst kanske är fel att kalla de. Jag kom ju trots allt hit med färjan.. men vi kommer inte härifrån me båten. Vinden är uppe i 19 m/s i byarna så de e en del, hela båten lutar ju för tusan åt barbord ( för er lite oerfarna seglare så betyder det vänster )
Inte för att jag bryr mig så mkt om vi lutar eller att det gunger eller viner i masten eller att det sitter en ful fågel på utsidan och stirrar på mig. Jag kommer somna som en stock och sova i säkert 12 timmar ändå. Fast den där fågeln skrämmer mig faktiskt en del.
Kaxig är också att min lillebror lämnade mig här ute, tydligen har han tröttnat på att segla efter bara tre veckor och har nu valt att emigrera till Kållererd.
Så nu sitter man fast här med sina föräldrar och en dator som inte fungerar, FUCK IT, men min underbara far är ju bäst som vanligt och har med sin och lånar ut den till mig så jag kan få ur mig lite aggretioner. Synd bara att han inte vill installera Spotify så man får vara utan bra musik =(
Men jag överlever...nog.
Otroligt men sant är också att jag nu bara har fyra dagar kvar att jobba, känns helt sjukt att vi redan har varit där i tre veckor, tiden har verkligen gått sjukt fort och vi har haft så grymt kul. Ska bli intressant att se hur sista veckan blir när våran handledare har gått på semester och vi får klara oss själva med all matlagning, undrar just hur många som kommer finnas kvar nästa vecka... typ 2! som som itne kan äta xD

Nu må klockan vara 22 men jag känner att mitt huvud inte riktigt orakar hänga med när de har varit vaket så här länge så nu ska vi kolla på film, tror det blir Pearl Harbor eller Changling sen blir det nattinatti, märkte precis när jag skrev det här också att jag valde mellan dom längsta filmerna jag har på datorn, kunde jag inte valt en kortare? självklart inte.

Dagens boktips: Snabba cash av Jens Lapidus

JW är stureplanskillen som säljer kokain på de hetaste inneställena. Överklasskillarna han hänger med anar inte att han är en uppkomling som ljuger om sin bakgrund. Han vill vara som dom.
Jorge är latinon som kan allt om koks och som går i land med en osannolikt tjusig rymning från Österåkeranstalten. Väl ute planerar han en grym hämnd mot dem som satte dit honom, juggemaffian med Radovan i spetsen.
Mrado är underhuggare till Radovan. Tidigare var han en av krigsförbrytaren Arkans fruktade pojkar. Det enda han kan: att tortera och plåga utan hänsyn.
Dessa tre mäns vägar korsas på ett ödesdigert sätt som bara kan sluta i en kamp om liv och död. Vägen dit går genom de finaste salongerna på Östermalm, genom fängelser och de tyngsta kriminella gängen, genom skitiga förortsbordeller där flickor hålls fångna, ja, kort sagt, genom ett helvete. Och varför? För snabba cash!


ByeBye
Lellelove

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar