måndag 5 september 2011

Påspungen

Idag va en riktigt lugn dag me tre hästar att longera och två hästar att trimma, så då täntke vi att vi skulle passa på att städa riktigt fint i stallet. Men de blev lite ändrade planer för när vi skulle ta in ridskole ponnierna blev de lite fel, jag skulle ta dom sex ponnierna som går bakom stallet, de e ungefär 25 meter att gå med dom så de brukar inte vara några problem. Men idag så ville dom av någon anledning inte gå ut, vilket var konstigt eftersom de regnat hela dagen, till slut bestämmer sig iaf Zockan att de e okej att går vilket gör att Erik oxå ska gå, eller rättare sagt springa, problemet e bara att han inte tänker på att jag står ivägen utan han springer rakt in i mig, bakifrån, vilket gör att jag flyger framåt. Men jag håller i sex stycken hästar som stoppar fallet vilket gör att de tar tvärstopp... Så nu har jag dragit på mig en Whiplash-liknande skada i rygg o nacke vilket gör väldigt ont, värker i hela ryggen och revbenen vilket gör att de gör ont när jag andas oxå.
Inte min dag idag alltså!!

Bye
Linnéa.O

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar