fredag 6 januari 2012

Anna träningen

De va verkligen super kul o Glenpa va så duktig! hoppade verkligen AWESUME!!! kom fel en gång på hela träningen så de va verkligen toppen. Har en film o ska försöka få upp den så fort som möjligt.
De va en del kontroll övninger typ travbommar-> travhoppa->studs i galopp-> tillbaka till trav o travbommar. sen lite olika bannor me olika galoppsprång på böjtspår o en två kombination. Han lyssnade verkligen superbra även om han va jättepgg, vilket i o för sig kan vara lite bra på honom för att slippa få sprången när han går av nära! Nu blev de nästan lite stort ist vilket jag helt klart föredrar.

Över de hela så kändes de som att alla var väldigt nöjda med träningen så de va ju skönt. Får försöka fixa nåt mer i framtiden.

Sen va de lite snabbt hem o käka lunch innan jag o Emelie jobbade på kvällen, måste varit de flumigaste passet jag någonsin gjort! först har staketet mellan hagarna gått sönder men som tur va va de bara en ponni som gått över... vilket iof va lite konstigt! Sedan när vi skulle fodra så blev ja lite grinig på en häst som sparkar i vägen mot en annan häst o ska då höja handen för att "hota" lite, men tänker inte på att jag har foderskopan i handen som råkar träffa väggen(Absolut inte hårt) o den spricker i tre delar, trodde Emelie skulle dö av skratt xD sedan när vi ska em mocka i manegestallet så går Emelie ut efter en skottkärra o jag går in i Mimmis spilta för att börja där, ser Emelie komma in, ställa ner skottkärran, gå ett varv runt den, ta tag i handtaget o vänder den innan hon stänger dörren, fundersamt utbrister jag " Vad gör du?!" o Emelie typ ramlar baklänges! skrämde typ ihjäl henne. Sen ligger hon även i stallgången när vi skulle fodra, vet dock inte riktigt varför! vi va typ helt döda xD

Nu e de middag me goda vänner som gäller =)

Bye
Linnéa.O

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar