onsdag 19 maj 2010

Round Australia by myself

Och jag är livrädd, jag vet inte riktigt vad det är jag är rädd för egentligen för alla säger att Australien är det säkraste stället att resa runt själv på. Men det är väl just därför som jag är rädd, för att jag är själv alltså. Jag har ingen att förlita mig på eller liknande utan jag måste göra allt själv. Men jag har iallfall bestämt mig för att göra det, jag ska flyga till Cairns och sedan ta Greyhound bussen ner. Runt 20 dagar kommer det ta. Det finns liksom ingen mening för mig att sitta här i Coolangatta i 5-6 veckor, och vem vet jag kanske aldrig kommer tillbaka hit. Vilket jag i och för sig verkligen hoppas att jag gör för den tid jag har spenderat här nere hittils har varit underbar. Men nu ska jag ut och upptäcka resten av detta stora land( ungefär samma storlek som hela Europa!) på egen hand. Jag hoppas verkligen att jag hittar lite kompisar på vägen som jag kan slå följe med, annars lär jag vara så socialt inkompitent att jag hör hemma på typ Lillhagen. Resan är bokad och klar, den 29 maj kl 11.oo går mitt flyg uppåt, sen vet ingen vad som händer. Datorn kommer ju inte följa med så det blir dagbok på det gamla sättet och så får jag hoppas att det finns internetcafén i alla städer som jag besöker så jag kan lägga upp lite bilder och inlägg så ni får se allt underbart som jag hittar på.
God natt och sov gott
Grattis Sofie, älskling 17 år idag, hoppas du får en underbar dag

ByeBye
LL

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar