tisdag 4 maj 2010

Skyfall, tidig morgon och folk tomt.

Jupp det är min dag i korta drag. Det började med att det verkligen ösregnade, och då menar jag inte som vi har hemma utan hela himmlen öppnade sig, bokstavligt! Det fanns ingen chans i världen att man skulle kunna sova med det dånandet på taket. Halv sex ringe klockan, och då hade jag säkert varit vaken i en timme redan. Helt kolsvart ute, inget ljus i dom andra husen. Då känns det verkligen som att man är ensam i hela världen, jag och Bamse då förstås, för han sover ju där nere så han låg och vaktade när jag kom ner runt klockan sex. De blev en macka och en kopp kaffe på köksbänken till frukost. Det är faktiskt rätt mysigt att gå upp så tidigt, hela världen är liksom tyst. Fast det behöver inte regna. Och definitivt inte så mycket som det gjorde imorse. Hela poolen svämade ju över! Jag blev iallafall hämtad vid kvart i sju, tur för mig att jag inte behövde ta bussen, jag hade varit en dränkt katt när jag kom fram annars eftersom jag har runt 10-15 min att gå när bussen väl kommer fram. Paraply är nämligen inget som dom har hört talas om i det här landet. Men det blev bil när idag, lugnt och tyst inne i resturangen så vi började men inventering, vilket görs varje tisdag för att se vad som skall beställas inför veckan. Sen var det nästan en halvtimmes väntan på våran leverans eftersom allt blev försent p.g.a regnet. När jag tänker efter så tror jag nog att alla gäster också har blivit försenade, typ till imorgon eller så. För när jag gick vid halv två så tror jag att vi bara hade haft runt 7 gäster, och då räknar jag med både dom som köper take away och dom som åt av buffén. Så det var verkligen helt tomt. Vilket faktikst var bra eftersom vi var en kort, jag jobbade inte i köket idag utan vad med Micheal på den mer admenestriva delen idag. Så nu blir det till att krypa ner under en filt med en bok och en kopp varmt te, ska se om jag kan få tillbaka känseln i mina fingrar. Jag vet, det låter helt sjukt att man kan frysa när det är 20 grader ute, men är man van vid att haa 27 grader i skuggan, då blir det kallt vid 20. Det är som att man har 20 hemma på sommaren och så helt plötsligt är det bara 13, man märker skillnad på sju grader, jag lovar.

ByeBye
LL

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar