tisdag 6 mars 2012

Träningen

De gick riktigt bra! först va jag lite spänd o nervös, jag e ju trots allt lite rädd för att hoppa men ju längre tränignen gick desto säkrare blev jag och Nikki hoppade jätte fint! Ska försöka förklara så ni förstår! Vi började med att värma upp hästarna lite självständigt med att hoppa de svarta räcket vid A samt den blå kavaletti bommen, sen gick vi över till att hoppa den svarta, böjda studsen vid C. Den tycke Nikki var jobbig för hindrena kom fort samtidigt som de va ett böjt spår. Sen hoppade vi studsen, svängde vänster över blå bommen, 4-5 galppsprång till gröna räcker med bommar som "infångare" på bommen, högersväng över svarta räcket o sedan svänga vänster efter. Första gången tittade hon till på räcket men sen hoppade hon jättefint, tror Anna höjde upp de till runt 1.00-1.10 till slut =D Sen hoppade vi långsidan med dom fyra räckena, ett galoppsprång emellan, de tyckte hon va jättejobbigt och i slutet dök hon nästan i landnignen! läskigt. Den hoppade vi lite fram och tillbaka på olika höjder. Sen gick vi över till att hoppa snett igenom linjen med först en markbom, kryss -> studs->räcke-> ett galopp språng-> bred oxer ut. Tror jag gjorde två gånger här sen kände jag att Nikki inte riktigt orkade mer så då nöjde jag mig.


Så jag e nöjd med tränignen, hon va mjuk o fin på slutet och jobbade på jätte bra! Får se hur de går imorn, tagga!!

Bye
Linnéa.O

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar