lördag 10 mars 2012

Världens bästa Glenpa-bus. Plus lite jobb

Red Glenpa i ridhuset, han fick verkligen en rejäl genomkörare! först red jag honom i 30 min, hoppade även några småsprång på volt. Sedan satt Klara upp o jobbade honom i typ 20-25 min i trav o galopp, sen fick jag sitta upp o jobba honom i trav o övergånger för att känna skillnad. Så där blev de ytterliggare 20 min. Stackare poni va helt svettig xD Men shit va han jobbade bra! Lite stel o så i början men sen slappnade han av jättefint, o va pigg o bjöd jättefin mot hindret, så jag e super nöjd med honom.
Trots sin glans idag så får poni-muppen stanna hemma imorn, jag o Klara pratade en del om de o kom fram till att de kanske e bäst så även om jag väldigt gärna hade tagit med honom! De e ju alltid skönare att ha med sig egen häst eftersom man inte riktigt vet vad de är man får där... Men de e bara att göra de bästa av situationen!

Blev även lite jobb efter de med Kajsa-bus. Super trevligt arbetspass med en liten rast i mitten där vi drog upp till Nobel house o köpte lite sushi ooo så några bullar xD Mums!

Bye
Linnéa.O

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar