fredag 9 mars 2012

Transportskydd?

Frågan om ifall man ska ha transport skydd när man är ute med hästar kommer ständigt upp tycker jag, något som i många fall är svårt. Ska man ha transportskydd eller är de bättre med padd, lindor + boots? Jag föredrar själv transport skydd därför att de e mkt smidigare. De e jobbigt att stå på en tävlingsplats när man ska hem och behöva linda utan då vill jag bara slänga på transportskydden snabbt o enkelt o lasta på även om jag antagligen skulle linda hästen över natten när jag kommer hem. Samtidigt kan jag förstå dom som inte vill använda skydden för dom e ofta stora o klumpiga. Och är karrborren dålig (som den oftast blir efter ett tag!) så finns risk att hästen trampar av sig dom i transporten om den rör mkt på sig. Så i dom läggena, när man har en häst som rör sig i kombination med dåliga skydd tycker jag att det är bättre med lindor o boots eftersom dom sitter mkt stadigare och de e väldigt liten risk att dom lossar.
Schockemöhle
Men de e väl trots allt ens egna beslut hur man vill göra när man kör med hästen i transport och inget är väl egentligen rätt o fel? Förutom då att köra utan tycker jag, för även den mest resvana häst kan bli nervös o börja trampa runt!

Bye
Linnéa.O

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar