tisdag 11 augusti 2009

Första dagen på lägret & jag älskar Emelie

Jag vet, du behöver inte säga något. Det är en väldigt konstig titel.
Men så är det. Det är första dagen på seglarlägret inför lilla tjörn runt och jag älskar Emelie för vi lyckades övertala henne att vara med. Annars hade jag varit körd, utan gast är det ju lite svårt att segla så att säga.
Det blåste ganska lagom när vi kom ner och det blev en riktigt rolig segling fram till lunch, Btw så seglade jag med Jennifer på förmiddagen eftersom Astrid som hon brukar segla med inte kunde. Och sen byte vi på eftermiddagen så att Jennifer och Emelie seglade och jag satt i en av följebåtarna och hjälpte till att coacha dom lite yngre. Eller aa, jag trodde att jag skulle få sitta och vila och coacha dom mindre men eftersom vår tränadre bestämnde sig för att vi skulle prova på lite segling i mer vind, mer sjö men mellan alla j*vla öar som finns i våran skärgård. Så såklart lyckades någon kapsejsa, och inte nog med det, båten gick runt helt, så den låg alltså helt upp och ner, och poff sa de, så åkte centerbordet ner( för er som inte vet är det som en köl, fast löstagbar typ, och för er som inte vet vad en köl är kan jag meddela att det är på tiden att ni lär er de. GOOGLA.) Så där låg dom, mitt i farleden vid Donsö och kunde itne vända runt båten igen. Så jag fick hoppa i, utan torrdräkt eller smock, jag hade ju som sagt inte planerat att segla. Det är ju ca 2o grader i vattnet så det var ju inte så man frös ihjäl men man gick ju ligga där ett tag för att vända båten så pass mkt att någon kunde simma under för att sätta fast centerbordet igen. Men man fick inte hänga så mkt att båten snurrade runt för utan centerbord att den ramlat runt på oss. Behöver jag säga att det inte är så kul att få en hel båt över sig? Precis, inte kul, Inte kul.
Vi lyckades iallfall få fast det igen och kunde blöta och trötta segla in båten igen. För även om det är varmt i vattnet så blir man rätt mör av att ligga där och kämpa i 2o-3o min...
Nu ska jag kolla film och vila upp mig inför en ny seglingsdag imorgon.

Dagen boktips: Drakväktaren av Carole Wilkinson

Från Huanglingpalatset i utkanten av Hankejsardömet flyr slavflickan Ping från drakväktaren mäster Lan. Tillsammans med draken Danzi, en dyrbar draksten och med råttan Hua under klänningen bestämmer Ping sig för att hjälpa draken Danzi till havet. Under färden förlorar de drakstenen, träffar en lömsk båtmadam Jiang Bing, som seglar dem till Wucheng. Där blir Ping varse den viskande kraften, drakstenen ropar på henne! Ett fascinerande kinesiskt drakäventyr där kraften qi är viktig, där drakar kan byta gestalt och människor kan prata med stenar!

ByeBye
Lellelove

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar