tisdag 11 augusti 2009

Måndag 10/8

Man tror ju att nu när man har fått två veckor sommarlov innan skolan börjar att man ska passa på att sova lite nu efter att ha börjat jobba klockan sju i fyra veckor. Men icke, hjärnan är ju helt inne på att gå upp tidigt så jag vaknade framåt åtta tiden, och då var det inte mkt mer att göra en att kravla sig ur sängen och in i duchen. Men om man nu ändå var upp så kunde man lika gärna passa på att baka lite så här på morgonen så när klockan var framåt elva och jag satte mig ner med ett glas islatte så var både en satts scones och 17 muffinsar klara.Sen på kvällen hade vi beställt biljetter till Harry Potter, vilken jag verkligen såg fram emot att se även om nästa alla jag känner som har sett den säger att den är jättedålig. Vilket jag faktiskt inte tycker att detn var. Även om den blev lite seg på sina ställen och dom tog bort o la till en del som inte fanns med i boken så tycker jag att det i helhet var en bra film. 4 av fem korvar får den faktistk. Så alla som inte har sett men funderar på det. Gör det, klart värt pengarna alltså.

Dagens boktips: Piratika av Tanith Lee

16-åriga Artemisia Blastside, Art, minns sin mamma som en beryktad piratkapten som dog i en explosion. Omedveten om att hennes minnen inte är vad de verkar vara rymmer Art från Änglarnas internatskola för unga flickor och ger sig iväg på jakt efter sin mammas gamla besättning. Ständigt på språng undan stråtrövare, pirater och smugglare gör hon sitt bästa för att förtjäna sin mammas plats som den berömda och fruktade Piratika.

ByeBye
Lellelove

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar