onsdag 12 augusti 2009

Herre gud...

Ni tycker säkert att det låter jätte själviskt att anklaga dom men jag orkar verkligen inte med dom. Jag menar hur många kommer änns på tanken att simma iväg från båten om man har ramlat i? Precis, inte många skulle jag tro. Men såklart gör dom de, och när det blåser som mest också. Inte blir det bättre av att de inte var någon som kollade hur mycke bensin vi hade, så helst plötsligt är det vi som ligger och driver och inte kan komma någon vart. Kan det änns bli bättre?

*Suck* Andas in, andas ut....
Förstår om ni inte hänger med, men jag blir så himla frustrerad bara. Det verkade som ett bra sätt att ta ut att skriva om det, men nu vet jag itne om jag orkar mer. Luften har liksom gått ur mig nu.
Nu börjar vi från början.
Vi hade ätit lunch och skulle ut och segla igen. Jennifer & Emelie i en båt. Fredric & Vidar i en och Amanda & Freja i den sista, dom övriga båtarna fick ligga. Så vi drog upp en medan dom andra seglade ut och hoppade sen i en av motorbåtarna för att åka ut.
Det såg jättebra ut och alla seglade lugnt och stilla (om det nu kan bli lugnt i den här vinden) Så precis innan start så kappsejsar Amandra & Freja. Och ingen av dom känner för att hänga under båten så det slår ju bara runt, och runt varje gång dom försöker vända upp den. Så vi föreslår att Daniel ( tränare) ska hoppa i och vissa hur man gör.
Vilket hade varit jättebra om inte tjejerna så bestämmer sig för att simma iväg, både från båten som har vält och motorbåten som jag nu styr. Väldigt smart eftersom dom inte syns över huvudtaget när som ligger i vattnet.
Vi lyckas till slut få upp dom i motorbåten iallafall men nu är ju Daniel själv i en av Fevorna. Släpper av Amanda hos honom.. Då kommer det första motorstoppet. Startar igen, kör en bit sen är det stopp igen. Nu är bensintanken helt tom så vi ligger bara där och driver. Men som tur är har vi alltid två följebåtar ute när vi är så många och det blåser så mkt som det gör. Men han när han väll har kommit fram till oss så har en av Fevorna lyckats kappsejsa inne på ett grund och ligger och driver på land nästan. Så jag skickar bort honom för att hjälpa till att dra loss dom istället. Vilket vissar sig att det inte går. Hänger ni med? Jag vet, det är väldigt komplicerat, men får huvudvärk bara av att tänka på det.
Iallafall så kommer Daniel seglade med den båten han hoppade i, byter plats med mig så att jag seglar in en medan han hoppar i motorbåten, samtidigt kör den andra följebåten in för att hämta hjälp av någon. Alla kommer iallafall in, oskadda, men en anning blöta, trötta och ganska griniga.
Men shit vad man får stå ut med ibland. Man kan ju inte döma någon som har råkat välta, och man väntar väll sig att det ska vara bensin i båten när man sätter sig i den, även om det kan vara bra att kolla sånt innan. Men in kom vi... Vilket var meningen med träning.
Nu är det vara en träning kvar innan vi sticker till Lilla Tjörn Runt =D

Dagens boktips: Beröringen av Colleen McCullough
Året är 1872 och den hårt hållna sextonåringen Elizabeth Drummond skickas från fattigdomens Skottland till Australien för att gifta sig med en förmögen kusin. Men ingen har fostrat henne för den roll som väntar, och ingen har förberett henne på den man hon ska äkta...Alexander Kinross har varit noga i valet av hustru. Den svala och väluppfostrade Elizabeth kommer bli en perfekt värdinna i hans framgångsrika liv. Helt olik den kvinna han egentligen älskar - den blodfulla och frispråkiga Ruby Costevan som driver ortens bordell.I detta triangeldrama sluter sig Elizabeth i sitt skal och ingen, inte ens de barn hon föder, kommer henne riktigt nära. Inte förrän hon en dag under en ridtur får syn på någon som badar väcks slumrande, heta känslor till liv...

ByeBye
Lellelove

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar