fredag 18 juni 2010

Brisbane

Efter en natts välbehövlig sömn så var jag åter igen på vägen, den här gången är det den sista långa etappen, sen e min resa slut, känns helt sjukt. Det har verkligen varit en upplevels från början till slut. Men den berattelsen sparar vi till nasta inlagg. För nu ska ni få veta lite mer om Brisbane och vad jag har hittat på för roligt här. Inte för att det har hänt speciellt mkt, vilket kan bero på att jag inte är så mega pigg för tillfället. Men det blev ändå en promenad på nästan 5 timmar runt i stan. Det finns verkligen sjukt mkt att se, och det är en underbar stad, tror faktiskt den hamnar trea på min topplista, efter Götet och London. Och jag hade inte haft nagot emot att spendera tid här med att jobba eller plugga. Det finns långa "strandpromenader" eller vad man ska kalla dom som går utefter floden eller vad det nu e som rinner igenom stan. Och man kan köpa väldigt god varm choklad där, vilket är underbart när man hostar värre än jag vet inte vad. Helt klart värt 4 dollar. Nu ska jag dra vidare till affären, ska vara lite onyttig och köpa en flaska cola och en påse chips! första gången på tre veckor. Har bokstavligt levt på nudlar och mackor, förutom den där gången det var gratis grill på ett av hostelen och gratis middagen som en av killarna köpte till mig i Hervey Bay bara för att han tyckte synd om mig och mina nudlar. Helt otroligt vad visa människor är snälla. kommer ett långt inlägg imorn, vänta ni bara.

ByeBye
LL

1 kommentar: