onsdag 2 juni 2010

Great barrier reef




Shit! Det e typ vad jag har att saga, finns inga ord att beskriva med, inga bilder som talar riktigt sanning. Revet e verkligen helt otroligt vacker, alla farger, fiskar, former och allt annat som bòrjar pà F, fòr det verkar vara den bokstav som allt bòrjar pà. Det tog cirka 1,5 timme att kòra ut till revet, men under den resan fick vi bàde fika (kaka, muffins, te, kaffe o varm choklad, hur mkt vi ville tills de tog slut), info om revet samt hur vi ska bete oss, inte stà pà de, eller ta pà de. Vi fick runt 1,5-2 timmar pà oss att dyka o snorkla runt innan vi tog oss upp pà bàten igen, fick i oss en mega god lunch som bestod av allt fràn kallskuren kyckling till pasta o potatissallad, lite annat én mina nudlar som jag har levt pà. Under tiden vi slogs om maten sà flyttade kapten pà bàten och vi fick ytterliggare 2 timmar pà en annan del av revet. Det e fràn den delen bilderna e tagna. Och jag vet att jag e mega sexig i min vackra, heltàckande blàa utstyrsel, ni behòver inte tala om det fòr mig. Men det visade sig vara ganska bra att ha den, man behòvde inte oroa sig fòr att bli stekt av den starka solen. Sen blev det solning pà fòrdek pà tillbaka resan. Lite mer kaffe o kaka o sedan var vi tillbaka i Cairns. Ser mòrkt ut òver staden sà det blir nog en regnskur eller tvà under natten. Nepp, nu màste jag packa, laga middag o klia mig mellan tàrna, hur ska jag hinna med?
Imorn blir det buss i, hmm?, 6-8 timmar ner till Townsville, hur jag ska lyckas underhàlla mig pà den resan kan bli intressant att se. See ya suckers!

ByeBye
LL

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar