onsdag 6 juli 2011

Västtrafik

Göteborg har alltid varit relativt duktiga på att ha bra bussar och spårvagnar och jobbar hela tiden för att göra det bättre för att fler ska åka med dom. Och jag har ända tyckt att västtrafik har varit rätt bra innan men idag total ändrade jag åsikt. Ni ska få höra en liten berättelse. En helt vanligt onsdag står lilla Linnéa o bakar super goda choklad cookies och upptäcker helt plötsligt att tiden gått väldigt fort eftersom hon samtidigt var tvungen att leta efter katten. Springer stressad till bussen i sina vackra blå klänning o super snygga högklackade skor. Ser bussen på hållplatsen och är helt säker på att hon ska missa bussen. Men det är en bra chafför som kör och ser henne och väntar därför. Linnéa kastar sig på bussen, skickar en slängkyss till chaffören och sätter sig ner o skickar en sms-biljett. 20 sek senare är bussen framme på nästa hållplats o vem väntar där om inte farbror kontrollant. som nu begär att lilla Linnea ska betala 1200:- för att hennes sms-biljett kom 7 sekunder försent.
In my ASS! den kontrollanten har inte provat ett springa 1,5km i högklackat, och definitivt inte försökt smsa samtidigt, det är typ omöjligt! så han tycker att jag ska betala hans jävla böter när jag har en biljett och allt! Dom är ju helt sjuka i huvudet vi snackar 7 sek!!!! det är ju inte så att jag inte har skickat en biljett, deras jävla system är bara sega att ge den till mig.. Men nej nej, här delar vi ut böter. FUCK VÄSTTRAFIK

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar