onsdag 31 augusti 2011

Bäbis-dag

Idag va de trimning av unghästarna som stod på schemat, började me Brolle och han gick faktiskt riktigt bra efter ett tag och jag kunde rida utan stigbyglar och verkligen jobba igenom honom på en volt. Sen gick jag över till Geyke, och redan innan jag satt upp kände jag att de inte riktigt skulle gå lika lätt, hon ville inte gå rakt, skulle slänga sig i hörnena och ville inte fatta vänster galopp. Och jag orkade verkligen inte vara envis så vi jobbade lite i trav tills hon var eftergiven och gick i en stadig form, och hon lyckades bli svettig så jag måste gjort något rätt. Sen blev de headbanger-Lilly, jag lovar hon slänger värre med huvuden än en hårdrockare på en konsert! och så kan hon verkligen inte gå rakt! hon är som en orm, och då menar jag inte bara på raka spår utan på volter och allt, och så mitt i alltihop ska hon slänga me huvudet. Sååå, inte riktigt min dag.

Sen blev de en trevlig kväll när jag drog ner till Billdal för att träffa alla ledaraspiranter, väldigt roligt att träffa alla igen. Sen körde jag hem Rebecka, Josefin o Karin, väldigt mkt prat i bilen men vi hade trevligt =D Och jag har fått en förskräcklig hosta så vi får se om jag överlever natten...

Bye
Linnéa.O

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar