söndag 14 augusti 2011

utvärdering v.1

Här kommer en kort utvärdering efter först veckan, eftersom vi numera bor i den så kallade läger-stugan har vi tillgång till internet från stallet, dock bor jag kvar hos Emma. Kände inte för att bo själv på övervåningen bland 14 våningsänger... känns lite konstigt men de finns ett loft som jag funderar på om jag ska bo på, men då måste jag ha allt i väskor o de är rätt skönt me en garderob o byrå så vi får se... vad tycker ni?

Om jag ska sumera första veckan i tre ord skulle de nog bli: blött( för de har verkligen regnat sjukt mkt, minst 3 skurar om dagen!) jobbigt ( även om det inte är mkt att mocka som på Billdal så sitter man ändå på hästen flera gånger om dagen) och skitkul. Nu blev de ju två lite mer negativt laddade ord men det har verkligen inte på något sätt varit en dålig vecka! Men de tar ett tag att komma in i nya arbetsrutiner eftersom man jobbar på helt olika sätt o olika stall. Här står t.ex hästarna på spån vilket gör att vi måste vända på alla bäddar varje dag vilket tar sin lilla tid...

Än så länge försöker jag se tiden här som ett läger eftersom jag tycker de känns lite konstigt... har små bebis fjäriar i magen typ hela tiden och man är livrädd för att göra något fel. Jag åkte exempelvis på en avhhyvling/utskällning häromdagen för att jag red med för låga händer... lite läskigt och nu vågar jag inte ens skritta ut utan att jag tänker på de konstant... Och de känns verkligen i kroppen efter en hel vecka! ryggen värker, ena knät känns som stötdämparna är borta i, benen är helt slut, skavsår på fötterna, armarna känns som bly och man orkar inte tänka. Så stundtals kan jag erkänna att jag drömmer om att sitta på något fint kontor men snygga kläder och fräsig bil. Men sen kommer dom där stunderna när man har ett riktigt lyckat trimnings pass eller när man får bra med beröm och man känner att det verkligen är det här som gör livet och att varje dag känns sjuk tom om man inte får vara i stallet!

Bye
Linnéa.O

1 kommentar: