tisdag 16 augusti 2011

Emma-trimmar dag. Vilket för oss innebär att vi rider fram hästarna och tar hand om dom efter medan hons hoppar/trimmar dom.Väldigt skönt tycket jag, förutom att det hela tiden ska stå folk att kolla på då.
Började idag med att rida fram Niki medan Emma hoppade Titan sedan bytte vi och under tiden jobbade och hoppade Sofia Nico. Medan dom red dom två sista hästarna gick jag upp till stallet och packade höpåsarna, små gulligta Ikea-påsar till frukost och stora till middag. Efter fikan tog jag ut Geyke och red henne, hon har verkligen blivit jätteduktigt! Jobbar på framåt i bra tempo, svänger och fattar galopp. Sedan red jag fram Obelix, och jag e verkligen som han låter, enorm! Men inte så tjock även om han tydligen brukade vara de. Men med sina 183 cm i mankhjöd kan han verkligen kallas stor! Bytte sedan häst och tog upp nån annan ( minnet är kort ibland) sedan var de dags för lunch, mumsig lasange stod på menyn idag =D
Sedan gick jag en promenad med Häxan som blivit halt efter hagäventyret igår, sedan gjorde jag iordning Dino till Emma, hämtade och red fram Bella inna jag började efermiddags mocka samtidigt som små tjejerna tvättade och borstade hästar. Sedan var de bara att börja packa inför tävlingarna. Emma ska till Grevagården i helgen eftersom de e SM så de blir bara jag & Erica kvar här, Sofia åker med. Nu e jag iaf helt slut, ryggen värken efter att ha burit 25kg höbalar och knät gör ont efter för mkt ridning, har jag kanske valt fel yrke? får helt enkelt prova ett tag till o se vad som händer... ska försöka få en tid hos doktorn nån gång i framtiden också o kolla upp de.

Bye
Linnéa.O

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar