torsdag 18 augusti 2011

Vad ska vi göra idag?

Det är faktiskt rätt skönt när de e lite folk på gården, ingen som står och hänger en över axeln för att se om man mockar på rätt sätt, leder hästen säkert eller tar för många skritt pauser på ett trimmnings pass. Och att tre av våra hästar o två av Annas är bort märks väldigt tydligt! Vi är typ klara med mockningen halv åtte och hinner fylla höpåsar också innan vi rider, vilket är väldgit ovanligt till o med när vi e tre!
Trimmade Bella först på morgonen, gick väl sådär, hon var rätt spänd och ville mest kolla på annat men de släppte på slutet, högergaloppen gick dock inte! Hon skulle bara bocka och sparka hela tiden, de spelade typ ingen roll hur mkt man drev på hon hann me de ändå! Sen skittade jag ut på Nicolette medan Erica och hon som har hand om Annas hästar i helgen red bort till Flyliden. Rätt skönt att komma ut själv o bara skitta faktiskt, de ger en tid att tänka på väldigt mkt och att fokusera på saker i sin ridning som man kanske inte alltid gör så idag var trampa- ned- hälen- dag. Det funkade faktiskt rätt bra.
Sen trimmade jag Geyke, även hon gick sådär... de va rätt blött i paddocken vilket hon tyckte va jobbigt och hon fick inte rikitigt fäst me hovarna o på slutet kändes de som att vi skulle gå omkull så du travade jag av henne och sedan skrittade vi ut en tur ist. Lunch och sedan longerade jag Obelix och Skutten, hade även min lilla hjälpreda Hanna med mig som fick lära sig att longera, man blir ju yr i huvudet av att stå där en timme!

Bye
Linnéa.O

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar