tisdag 9 augusti 2011

Unghästar

Idag var de lite unghästar dom stod på schemat, efter att vi skrittat ut på Nico och Titan. Jag red först Brolle, som är bakskygg och väldigt seg. Efter det red jag Geyke, som är 4år, kom hit i december reds en vecka och opererades sedan för en lös benbit. Så hon e inprincip knappt inriden. Så dom slänger upp mig på henne och det är bara att köra! Sen skrittade vi ut på samma hästar som på morgonen igen, eftersom skrittbandet är trasigt måste vissa komma ut flera gånger. Efter de longerade jag Nico & Brolle. Sen skrittade vi ut på Nicolette som är en aning rädd för bilar så vi tar en av dom turerna som de inte brukar köra så många bilar på.
Men självklart möter vi tre stycken innan vi vänder, dessa va inga större problem, hon spänner sig och kollar väldigt mkt men inte mer än så.
Men på vägen tillbaka blir vi upphuna av en gubbe i en röd volvo xc90 som ska köra precis bakom oss, och detta är en sån small väg med "mötesplats"skyltar. Och vi kan ju inte göra så mycket utan skrittar vidare lite snabbar för att komma till en sån plats. Men gubben tycker tydligen att vi en för långsama så han börjar varva motorn och då får ju Nicolette fnatt, jag lyckas dock hålla i henne men då börjar Dino dampa och de slutar med att hästarna hoppar omkring på vägen. Och då börjar gubben se lite rädd ut, han var nog oroligt för lacken... så om ni ser denna dumma gubbe i sin fula, nya bil. Slå in lite vett i huvudet på honom!

Bye
Linnéa.O

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar