måndag 15 augusti 2011

Lugn dag..trodde vi!

Något vi trodde skulle bli en lugn dag visade sig sluta vid sju... Hur de gick till har jag egentligen ingen koll på. Vi började som vanligt med att mocka och sedan red vi ut på Dino o Niki. Jag red Niki. Sen var de fika och sedan trimmade jag söta Bonnie, jobbade på att korta upp galoppsprången utan att hon börjar hoppa på stället utan fortsätter vara avslappnad och gå i en lägre form. Älskar verkligen den hästen, hon försöker verkligen gör de man ber om hela tiden! Sen blev de en promenad på Skutten och Brolle innan vi åt lunch. Efter de longerade jag först Bella och sedan Arrwen. Sen tog vi en till runda på Dino o Niki och hela tiden låg vi i bra fas, alla hästar var färdig motionerade vid halv tre. Så vi skulle ha tre timmar på oss att packa höpåsar, eftermiddags mocka, ta in, borsta och tvätta benen på alla. Men icke sa nicke. De blev inte riktigt som vi tänkte... på något sätt hann vi inte detta utan var klara vid sju... och då hade hästarna även hunnit med att springa sönder "tre" hagen så vi kunde bara ha ute tre hästar i hagen.
Fick även ett samtal från underbara Josefin som berättade att de blivit översvämning i källaren på Billdal och att hon skulle ta hand om alla mina grejer. Tusen pussar och kramar till dig!!
Nu har jag även packat ihop och packat upp alla grejer igen i läger stugan så jag bor med dom andra, fast jag trivdes väldigt bra hos Emma...
Btw va de nån mer än jag som hölls vaken av regnet i natt?

Bye
Linnéa.O

2 kommentarer:

  1. Låter som att du har det bra :) Det är jobbigt med så långa dagar och ständigt fysiskt arbete. hur länge ska du jobba där, är det tills vidare :)?

    SvaraRadera
  2. Till o börja med är de 2 månader, sen får vi se vad jag känner o vill. just nu vet jag inte om det är så här mkt häst jag vill ha även om själva ridningen e kul men de tar på rygg o knän... Hur går de me Sawoy?

    SvaraRadera