torsdag 11 augusti 2011

Mkt att göra!

Det är verkligen superjobbig att försöka komma ihåg vad man har gjort under en dag för de händer så sjukt mycket hela tiden... satt och försökte tänka i huvudet vilka hästar jag ridit varje dag, vad vi gjort och vilka dom andra red men det blir typ tomt i huvudet på mig! Det är verkligen ett tecken på att det är mkt att tänka på hela tiden när inte ens jag hinner mer!

Det blev en ganska lugn dag idag faktiskt, rätt skönt efter allt hektiskt som varit de senaste... Eftersom de e läger så måste vi ju verkligen planera vilka hästar vi ska rida och när eftersom vissa ska trimmas inne, andra i paddocken, vissa ska ut i skogen och några ska longeras. Så vi började med att trimma lite unghästar. Jag red Geyke, hon som inte kan så mkt, galoppen har redan blivit mkt bättre även om hon fortfarande har lite svårt för fattningen utan de blir mer släng trav in i de. Vi plockade även fram lite mark bommar som vi travade och galopperade över. Även om jag bara höll mig i trav för att hon skulle få vänja sig lite. Blev lite stelt, spännt o svårt i början innan hon fattade vad jag bad om och några stora språng över i början men sen travade hon över dom som om hon aldrig gjort annat, klarade till och med en liten bana även om de var de svårtaste eftersom hon inte rikigt har fattat hur man svänger xD
Sen red vi utm den här gången hade jag Nico, Sofia red Dino och Erica hade Titan. Vi red den så kallade ... de är typ de ända stället som vi kan trava ute, annars är de mest asfalts vägear vilket är lite tråkigt... Sen var de dags för lunch, de blev nån konstig soppa med nåt konstigt i... åt knappt något av den, men vi fick äpplepaj till efterätt. Och vi fick två eftersom vi trodde att vi fick ta av lägerbarnens paj men sedan kommer läger-mamma-kocken och säger att hon har gjort en egen till oss, så det är bara att ta emot och äta av den också... Innan vi tappade den på marken... vi hade ställt den på balkongräcket och helt plötsigt kom den flygande.
En till liten tur i skogen, den här gången på Niki och vi fick sällskap av susanne som har Obelix.
Sen skulle vi trimma fler hästar på eftermiddagen, först red jag underbara Bonnie, hon är verkligen helt sjukt rolig att rida! Hela hon är action, speciellt galoppen, jag skulle kunna sitta där hela dagen och galoppera henne! Hon gick iaf jättefint, sen tog jag ner o longerade Nico, upp med honom och ner o rida Skutten som är den äldsta hästen på gården, men de kunde man verkligen inte tro när jag red honom idag! Lägerbarnen fick verkligen en syn och något att prata om! Rena rodeon hade vi där inne. Sjukt roligt men jag var totalt oförberedd på de eftersom han varit så seg i traven och skritten och så helt plötsligt när vi galopperat ett halvt varv flyger han i luften, jag trodde först de var en ren tillfälligthet och lite bus men han fortsatte i typ en halv timme innan han lugna ner sig, inte konstant bockande då utan när han trodde att jag inte var beredd! Barnen bara stod där o glodde och nån gång när jag galopperade förbi efter ett riktigt rejält utbrott hörde jag några av dom säga att dom aldrig skulle våga rida en sådan vild häst.
Men de handlar ju egentligen inte om att våga, för jag är nästan aldrig rädd när jag ska upp på en häst, de spelar ingen roll om jag känner den eller inte. Det är en utamining och det är jag som ska vinnaande ur striden. Och de gjorde jag verkligen idag, vi var visserligen genom svettigt båda två men det var jag som vann! Tur att vi har små söta stalltjejer som kan ta hand om o duscha hästarna efteråt så man kan gå ner o longera den sista hästen för dagen som var Niki. Badade Nicolette oxå eftersom hon hade haft de super kul i hagen och var helt täckte i lera som jag inte orkade borsta bort, hon hade antagligen ändå varit helt dammig när jag varit färdig ändå...
Nu blir de middag!

Bye
Linnéa.O

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar