måndag 5 april 2010

Amsterdam

Okej, första flygningen avklarade, inte för att det var någon lång eller jobbig. Men shit va jag var nervös i början, trodde jag skulle spy flera gånger ( förlåt Sara). Inte för att jag är rädd för att flyga, de e mer grejen med att sitta fast 10.000 meter upp i luften och inte kunna göra något, ner kommer man ju alltid, frågan är bara hur och i vilket skick. Men jag är ett steg närmre mitt mål nu iallafall. Och mina nerver är i gott skick igen. Jag har hittat till min gate och det är 1,5 timme kvar till planet går så jag ska nog inte virra bort mig... om dom inte byter gate vill säga för då e jag körd, fast sånt borde dom meddela i högtalarna också, även om jag inte e så bra på holländska så borde man fatta lite. Jag menar bland svenska, engelska och tyska så har du ju fått holländska så kan man lite av dom tre språken så borde man klara sig rätt bra här. Så nu sitter jag här, helt ensam, med min dator. Och saknar alla där hemma sjukt mycke, jag lovar jag var inte långt ifrån att börja gråta när ja lämna päronen, brorsan och frugan på landvetter. Och inte nog med de, Espresso house va stängt på flygplatsen!! så jag kunde inte änns trösta mig med en kaffe. De är dålig stil alltså, jag menar bara för att de e påskafton så behöver man inte stänga allt, folk reser fortfarande. Ska vi ställa in alla flyg också kanske? Nepp de gör man inte, men lite kaffe de kan man inte få. Dålig stil, riktigt dålig stil asså.
Nån som läst månadens FRIDA tidning btw?? de står att oxens turdag är 3/ 4 så jag kommer inte dö idag iallafall. Men vi får väl se vad som händer när jag landar i Singapore. Jag e för ung för att dö.
Saknar min mamma :( och min fru, o min ägodel o min eskimå. Och alla andra såklart. NI får säkert ett till inlägg sen i Singapore, om dom har trådlöst där vill säga.

ByeBye
LL

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar