måndag 26 april 2010

häktiska dar på jobbet

Anzac dag stod i almenackan idag, inget som vi firar hemma i Sverige men som är jättestort här nere. Det är för att hedre dom som stred i Anzac. Så här nere är det en röd dag och alla är lediga från skolan, affärer är stängda och alla bara tar det lugnt. Förutom vi som jobbar på en resturan så klart för vi måste ju ha öppet när alla människor är lediga. Så vi hade verkligen mycket att göra idag om man jämför med tidigare dagar. Tror jag satt ner typ 10 min på hela dagen och det var när jag åt min lunch( ingen lång lunchrast här inte) Det var till och med så mycket att göra att vi inte hann med i disken så det bara stod stora högar med tallrikar. Man sprang nästan benen av sig. Fast det är roligare när det är så än när man inte har något alls att göra, som i förra veckan när det regnade två dagar i rad och det bara är surfarna som vågar sig ut. Då är det verkligen tomt så det ända man gör är att står och pratar, inte för att det är något fel med det. Vi har väldigt trevligt och roligt när vi pratar och ibland undrar jag verkligen vad vi får alla samtalsämnen ifrån men det är inte det vi får betalat för. Tänk om man fick betalt för att prata :O Det får ju i och för sig dom som jobbar i radio... Det kanske är det jag ska göra när jag gått ur skolan, för jag är rätt bra på att prata har jag fått höra. Iallafall, tillbaka till ämnet så hade vi mycket att göra, vilket var annorlunda för annars är det mest samma sak varje dag, inte för att det är mycket annorlunda när vi har mycket att göra, du måste bara göra allt mycket snabbare. Hann iallafall med att bada och sola lite när jag kom hem så lite brun kanske man hinner bli på dom återstående åtta veckorna.
Hoppas ni har det bra hemma i Sverige och inte är alltför avundsjuka( även om ni skulle älska det här nere)

ByeBye
LL

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar