fredag 23 april 2010

One down, five to go.


Då var första veckan av praktiken avklarade, och den har verkligen gått skit fort, känns som det var igår jag började. Det har varit jättekul, kanske inte så lärorik om man tänker hur handels perspektiv, men ajg vet iallafall hur man gör goda vitlöksbröd, hur man bäst skär upp grönsaker och att gelé är väldigt äckligt. Men det kommer väl, jag menar det är ju trots allt bara första veckan som sagt. Annars får jag faktiskt göra det mesta, fast inte ta hand om kassan, vilket jag känner att jag antagligen inte skulle lyckas med heller för den verkar väldigt mycket mer avancerad än vad jag är van vid, och inte heller får jag lov att göra pizzorna eller degen, men annars gör jag allt, drickor, städar, fyller på saker, kakor, vitlöksbröd, pasta. you name it, and I do it. Typ... Och Pizza Hut ligger verkligen helt underbart, precis på stranden men världens vackrast utsikt, som vi bara får ta del av och inte verkligen uppskatta, rasten är bara 20 minuter så den ska man typ bara hinna äta på, ingen solning här inte. Fast jag brukar få lite tid efter jobbet. Mesta dels beroende på att bussarna går så himmla dåliga så efter jag har slutat så är det typ en timme tills min buss går och det tar mig bara 10 min att promenera till köpcentrat där bussen går, så då drar man ner till playan istället, hinner med iallafall 45 minuter, fast nån neger lär jag fortfarnade inte vara när jag kommer hem men man kan ju försöka så gått de går.

Imorn bär det av till Billabong factory, hoppas hitta lite snygga och billiga kläder där, sen kanske vi drar vägen om köpcentrat här hemma, tänk kolla om det är lika billigt som alla säger att köpa mobiler här nere, det återstår att se. Hoppas ni har det bra hemma.

ByeBye
LL

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar