måndag 19 april 2010

Lördag och hemresa

Inte mycket att göra idag faktiskt, de e rätt dyrt att åka in till Sydney med tåg och eftersom vi tar tåget in till flygplatsen sen så måste man betala ytterliggare 8 dollar(=56kr) för att komma in där så det blir typ 143 kr för att komma fram och tillbaka till stan och sedan in till flygplatsen så det var inget vi kände för att göra. Istället lånade vi bilen av dom vi bodde hos och körde ner till Brighton-la-sande, gick runt lite där, tog en fika, kollade lite i affärer innan vi drog oss tillbaka igen, de tar väldigt långt tid om man ska köra nånstans i Sydney för de finns liksom inga vägar nån stans, eller vägar finns de ju men det finns ingen tanke bakom domm utan det är mer "här behöver vi en väg för att komma fram" byggt, så du kör typ på småvägar i förorten hela tiden. Lite små irreterande om man är van vi Gbg fina vägar.
En snabb middag och sedan bar de av till flygplatsen. En lugn och fin flygresa tillbaka, om man räknar bort landningen, shit jag trodde jag skulle dö alltså, vi typ landade och sen studsade vi två meter upp i luften igen. Jag trodde på allvar att vi skulle dö då. Haha, jag tänkte vara att jag har inte rest till andra sidan gjorde bara för att dö efter en 55 minuters lång flygresa, inrikes.
ByeBye
LL

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar