söndag 18 april 2010

Fredag

Toronga Zoo, det var den stora grejen idag. Och det var verkligen ett helt fantastiskt zoo med massor med underbara små djur, och en hel del mindre underbara som ormar och annat blä. Dom hade en orm som typ var fem meter lång, jag höll nästan på att spy. Behöver jag säga att jag inte stannade kvar i reptilhuset speciellt länge efter de? Då är jag hellre hos koalabjörnarna eller dom små luddiga kycklingarna. Mycket sötare och mer normala.

Annars fanns det jätte mycket olika djur att kolla på, elefanter(bebis elefanter) delfiner, geter, pingviner, små råttor. Typ de mesta du kan tänka dig helt enkelt. Vi gick väl runt där i nästan 4 timmar, massor att se verkligen och ett av dom finast zoo jag har varit på. Efter den tog vi färjan tillbaka till stan, en snabb tur in på konst museet( inte min idé för den som tror de) kanske inte riktigt min smak men ändå rätt så intressant, efter det så drog vi vidare upp till The Rocks som praktiskt taget är gamlestan, det var hit som dom första människorna kom och slog sig ner. Överallt var det massa små, söta och gamla hus som har funnits sedan staden funnits. Dani visst tydligen dirket vart hon ville gå för hon drog iväg med oss in i ett "shoppingcenter" (lika stort som ett halv våningsplan inne i femmanhuset), där inne kunde man få se hur en godis affär gjorde sina egna kolor, ser typ ut som när man gör polkagrisar för dom som nån gång har sett de. Coola var bara det att dom skrev in LOVE i kolan, som btw bara för typ 1x1cm stor. Efter det så började klockan bli rätt mycket och vi var tvunga att börja tänka på när tågen går, och eftersom det är rusnings tid med alla som slutar jobben så var det väldigt mycket folk på tågen.
Sen blev de gårdages kina mat till middag, en skål glass och sen hopp i säng inför en ny spännande dag.

ByeBye
LL

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar