tisdag 6 april 2010

Brisbane

Vem hade kunnat tro att det är så segt att flyga, och speciellt själv. Men nu är jag iallafall framme! sjukt skönt att sätta fötterna på marken igen. Och speciellt på andra sidan världen, bland koalor och kängerus. Även om jag inte har fått se några sådana ännu :P
Jag blev iallafall upp hämtad på flygplatsen av moster-poster och kusinvitamin x2 ( stora & lilla) och sen bar de av mot Coolangatta, men först blev de ett depå stopp på Ikea, känns ju bra att börja resan med något svenskt, komiskt e också att allt har samma namn här nere som de har hemma, undrar just hur australienare uttalar Å,Ä,Ö. Kan nog låta rätt komiskt. Vi börjde där me lite frukost, den man får på planet smakar inte bra, och så inhandlade vi lite små saker som kaviar och ballerina kex. Klockan var runt nio när vi lämnade där och då var de redan runt 26 grader ute, verkligen en enorm skillnad mot dom 7 grader jag lämnade hemma. Och jag märkte rätt snabbt att jag hade helt fel kläder på mig, jeansleggins, strumpor och Puma skor.
Fast inte helt fel om man jämför me min kusin som hade tjocktröja på sig, de e ju vinter här nere nu så folk börjar ta på sig jackor o mössor. Inte fullt normalt när de e över 20 grader men okej, vill dom göra så, så okej för mig men glöm att jag sätter på mig en mössa när jag precis pakat ner min hemma :P Men iallfall, efter ett visst antal koppar kaffe för att komma igång lite så stack vi ner till stranden för att försöka pigga upp mig me lite lek i havet istället, gick väl bra ett tag men jag slockna ändå som ett ljus när klockan va sju. Bilden till höger föreställer min kusin till säl om ni inte ser de, vilket faktiskt inte är så tydligt om man inte vet hur hon ser ut. Ha de bra.

ByeBye
LL

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar